2041471204 |
Didàctica de les matemàtiques ESC Lola Anglada |
2020-2021 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
8/2/2021 - 2/3/2021 (10 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Lola Anglada |
|
c. Riera de Canyadó, 53 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació a través de sessions de treball en petit grup / jocs matemàtics i investigacions, orientats a aconseguir un enfocament vivencial en l'àrea de les matemàtiques.
Ens centrarem en la utilització de materials manipulatius per treballar les quatres dimensions del currículum de matemàtiques.
|
| |
Objectius |
Revisar el procés de la didàctica de les matemàtiques a nivell de centre.
Enriquir les activitats que permeten adquirir els continguts i les habilitats matemàtiques fixades al currículum, descobrint nous materials i propostes per a desplegar vivències en el treball de les 4 dimensions matemàtiques.
Realitzar una reflexió conjunta per construir la línia de centre.
|
| |
Continguts |
Continguts matemàtics de les etapes d'educació infantil i primària.
Reflexions sobre com treballem amb el material manipulatiu.
Procés d’aprenentatge de l’etapa d’infantil acompanyat de materials i propostes tenyides
d’imaginació, per adquirir la noció complerta del nombre, la seva descomposició i les primeres
operacions entrant en escena els nombres del 0 al 9.
Acompanyant a cicle inicial. Amb el currículum en mà revisem que esperem que els infants despleguin en relació a la numeració i el càlcul i com aportem materials i propostes riques en comprensió que construeixen coneixement i habilitats matemàtiques.Com desenvolupar propostes de mesura, geometria i estadística que permetin la resolució de problemes, el raonament i prova, les connexions i l’expressió i representació.
Acompanyant a cicle mitjà. Amb el currículum en mà revisem que esperem que els infants
despleguin en relació a la numeració i el càlcul i com aportem materials i propostes riques en comprensió que construeixen coneixement i habilitats matemàtiques. Comprensió de la naturalesa i estructura dels nombres racionals dins de les mesures de capacitat, longitud i massa. Comprensió de la multiplicació i la divisió en contextos significatius plens de experimentació i descoberta.
Acompanyant a cicle superior. Amb el currículum en mà revisem que esperem que els infants
despleguin en relació a la numeració i el càlcul i com aportem materials i propostes riques en comprensió que construeixen coneixement i habilitats matemàtiques. Comprensió de les operacions amb els racionals, els nombres negatius en contextos reals, i la comprensió de les potències a nivell visual i de càlcul.
|
| |
Formador/a |
Lara Giménez
|
| |
Avaluació |
L’observació de l’actitud, entusiasme e interès del claustre amb la formació és el indicador clau per assegurar que la formació passi d’allò intel·lectual a la materialització dins de les aules. Una vegada els mestres descobreixen tots els recursos que poden emprar per empoderar la seva tasca docent
només és qüestió de ritmes d’aplicació relacionats amb els diferents membres del claustre. Es destinarà la darrera sessió per aprofundir amb els dubtes i necessitats identificades fruit de les primeres vivències experimentades a l’aula després de rebre la formació.
Cal tenir present però que una autèntica avaluació es donaria quan els mestre hagin pogut elaborar les propostes que acompanyen els materials i apareguin dubtes més madurs establerts en la pràctica dins de les aules.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials/síncrones de formació.
Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
08/02/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
16/02/2021 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimarts |
23/02/2021 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimarts |
02/03/2021 |
- |
- |
|
| |